آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

آیا نفقه به زنان شاغل تعلق می گیرد؟

۰۳:۰۱ - ۰۴ تیر ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 10092

۰۴

تیر

شاغل بودن یا نبودن زن تأثیری بر استحقاق او بر نفقه ندارد به عبارتی درآمد و دارایی زن ارتباطی بر حق نفقه نداشته و تکلیف نفقه زن همچنان بر عهده مرد می باشد

در این نوشتار می خواهیم بدانیم که آیا شاغل بودن زنان تاثیری در مبلغ نفقه دارد؟ آیا نفقه به زنان شاغل تعلق می گیرد؟میزان نفقه زن شاغل چقدر است؟

در اغلب خانواده ها شاغل بودن زن و عدم نیاز مالی وی به همسرش ، مشکلات و اختلافاتی در پرداخت نفقه به وجود آورده است.

آیا پرداخت نفقه مشروط بر نیاز مالی زن می باشد؟

شاغل بودن یا نبودن زن تأثیری بر استحقاق او بر نفقه ندارد به عبارتی درآمد و دارایی زن ارتباطی بر حق نفقه نداشته و تکلیف نفقه زن همچنان بر عهده مرد می باشد.

مطابق قانون صرف برقراری رابطه زوجیت، مرد را مکلف به پرداخت نفقه می نماید و در این خصوص قید و شرط مالی وجود ندارد و چه زن تمکن مالی داشته باشد یا نه تاثیری بر استحقاق او برنفقه ندارد.

تفاوت نفقه زن با نفقه فرزند 

این امر بر خلاف نفقه فرزند می باشد ؛در صورتی پرداخت نفقه فرزند برای پدر یک تکلیف است که فرزند صاحب دارایی و درآمد نباشد و یا توانایی کار کردن و تامین نیازهای مالی خود را نداشته باشد.

از نظر عرف، معمولا دختر تا سن ازدواج و پسر تا زمانی که درآمد و شغل مشخصی ندارد و یا مشغول تحصیل است از حق نفقه برخوردار می باشد.

 

آیا وضعیت مالی و اشتغال مرد در میزان نفقه تاثیری دارد؟

در قانون در تعیین میزان نفقه زن وضعیت مالی مرد ملاک قرار گرفته نشده است زیرا اساساً نفقه یعنی تامین نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن و ارتباطی به شغل یا وضعیت مرد ندارد.

ولی در عمل رویه هایی وجود دارد که به لحاظ مصالح اجتماعی و خانوادگی، کارشناسان در موقع تعیین میزان نفقه به توان مالی مرد نیز توجه می نمایند.

مسلما مردی که توان مالی پایینی دارد و شغل و درآمد خاصی ندارد نمی تواند از عهده نفقه همسرش که جایگاه و شان خانوادگی بالایی دارد برآید. و در نهایت کار به اختلاف های خانوادگی و طلاق خواهد کشید.

در صورت بروز اختلاف میان زن و شوهر بر سر میزان نفقه زن شاغل توصیه می شود قبل از رجوع به دادگاه خانواده و طرح دعوا ،ابتدا به یک مشاور حقوقی خانواده مراجعه نمایید.

در یک مشاوره حقوقی نفقه به آسانی می توانید از حقوق و تکالیف متقابل میان زن و شوهر اطلاع یابید و از قوانین حاکم بر روابط خانوادگی و همچنین ضمانت اجرای عدم پرداخت نفقه آگاه شوید. تا در آینده در اثر ناآگاهی، متحمل هزینه های دادرسی و اتلاف وقت در دادگاه ها نشوید.

 

به عبارتی زوجین با شناخت حقوق و تکالیف متقابل یکدیگر و یافتن راه حلی برای آن، با کمک مشاور، می‌توانند از بروز اختلافات بیشتر و دعوا و شکایت جلوگیری کنند.

مشاوران آنی مشاور به صورت مشاوره نوشتاری ، تلفنی و حضوری ،در سریعترین زمان ممکن  مشاوره آنلاین تخصصی ارائه می‎نمایند و به سوالات و ابهامات شما در خصوص نفقه زن شاغل و سایر مسائل مرتبط به آن پاسخگو می باشند.

برای ارتباط با مشاوران ما ، از سامانه آنی مشاور استفاده کنید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت ، دریافت مشاوره حقوقی ، رزرو نوبت مشاوره ، سفارش تنظیم لایحه ، سفارش تنظیم دادخواست ، سفارش تنظیم شکایت ، سفارش تهیه دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران حقوقی، کارشناسان و وکلای دادگستری متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

 

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی، رزرو نوبت مشاوره ، ملاحظه صدها پرسش و پاسخ کاربردی (که چه بسا پاسخ سوال شما نیز در بین آنها باشد) دریافت مشاوره فوری و دریافت برخی خدمات حقوقی آنلاین بر روی سامانه آنی‌مشاور از طریق لینک زیر برای شما  فراهم می‌باشد.

 

http://animoshaver.ir

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب