آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

نکاتی درباره چگونگی همکاری با کارشناس رسمی دادگستری در پرونده‌های قضایی

۱۰:۴۴ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲

  • 0
  • 0
  • 478

۰۷

آبان

تعیین کارشناس رسمی از سوی دادگاه باید طی یک ابلاغیه در سامانه ثنا به شما اطلاع داده شود بنابراین تا زمانی که تعیین کارشناس رسمی از سوی دادگاه به شما ابلاغ نشده است مراقب اشخاصی که تماس می‌گیرند و خود را کارشناس معرفی می‌کنند باشید

نکاتی درباره انجام کارشناسی و همکاری با کارشناس در دادگاه

اگر شما خواهان یک پرونده هستید و دادگاه درباره دادخواست شما اقدام به تعیین کارشناس رسمی دادگستری کرد درباره انجام کارشناسی و همکاری با کارشناس به نکات زیر توجه کنید:

 

۱- کارشناس رسمی دادگستری، باید درباره موضوعی که دادگاه به او ارجاع می‌دهد دارای صلاحیت و تخصص باشد.

بطور مثال؛ اگر موضوع دعوا تعیین ارزش محصولات باغی باشد کارشناس رسمی که بوسیله دادگاه تعیین می‌شود باید در همان زمینه ، دارای صلاحیت و تخصص باشد بنابراین اگر دادگاه کارشناسی را تعیین کرد که در آن زمینه تخصص و صلاحیت کارشناسی نداشت یا اگر کارشناس رسمی دادگستری در نظریه خود درباره چیزی که راجع به آن تخصص و صلاحیت ندارد اظهارنظر نمود شما باید مراتب را طی یک لایحه به دادگاه یادآوری کنید.

 

۲- اگر کارشناس رسمی دادگستری که درباره موضوع دعوای شما تعیین شده است سابقه شکایت و دعوا با شما دارد یا سابقه اظهار نظر قبلی درباره همین موضوع را دارد صلاحیت انجام کارشناسی درباره موضوع را نخواهد داشت.

در این مورد نیز شما باید موارد رد و ایراد به کارشناس را طی یک لایحه به دادگاه یادآوری کنید.

 

۳- تعیین کارشناس رسمی از سوی دادگاه باید طی یک ابلاغیه در سامانه ثنا به شما اطلاع داده شود. بنابراین تا زمانی که تعیین کارشناس رسمی از سوی دادگاه به شما ابلاغ نشده است مراقب اشخاصی که تماس می‌گیرند و خود را کارشناس معرفی می‌کنند باشید و در نظر داشته باشید همکاری شما با کارشناس رسمی دادگستری باید پس از دریافت ابلاغیه تعیین کارشناس رسمی و پس از محرز شدن هویت و سمت او برای شما آغاز شود.

 

۴- تکلیف و ماموریت و وظیفه دقیق کارشناس رسمی در پرونده را دادگاه مشخص می‌کند.

تصمیم دادگاه به تعیین کارشناس از طریق صدور قرار ارجاع امر به کارشناسی صورت می‌گیرد.

 

در قرار ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری، دادگاه علاوه بر تعیین نام کارشناس ، وظیفه و ماموریت و فهرست کلی یا دقیق کارهایی که کارشناس باید انجام دهد را نیز تعیین می‌کند.

 

۵- توجه داشته باشید که کارشناس رسمی دادگستری صرفاً در چارچوب قرار کارشناسی باید اظهارنظر کند نه کمتر از آن و نه بیشتر از آن.

 

۶- مدارک و مستنداتی هم که کارشناس رسمی دادگستری از شما می‌خواهد باید درباره همان موضوعی باشد که دادگاه ، تعیین کرده است.

 

اگر کارشناس رسمی دادگستری مدارک و مستنداتی از شما خواست که ارتباطی با موضوع پرونده و موضوع کارشناسی نداشت می‌توانید اولاً از ارائه مدارک درخواستی به کارشناس، خودداری کنید ثانیاً طی یک لایحه به دادگاه اعلام کنید که کارشناس، خارج از چهارچوب کارشناسی تعیین شده بوسیله دادگاه در حال فعالیت است.

 

نکته :

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» نیز صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی  که مورد سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنید. امکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز داریدبرای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

 

https://animoshaver.ir/question

 

 

توصیه می کنیم نوشتار اهمیت و هزینه مشاوره حقوقی  را هم مطالعه بفرمایید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت ، دریافت مشاوره حقوقی ، رزرو نوبت مشاوره، سفارش تنظیم لایحه ، سفارش تنظیم دادخواست ، سفارش تنظیم شکایت ، سفارش تهیه دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران حقوقی، کارشناسان و وکلای دادگستری متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی، رزرو نوبت مشاوره ، ملاحظه صدها پرسش و پاسخ کاربردی (که چه بسا پاسخ سوال شما نیز در بین آنها باشد) دریافت مشاوره فوری و دریافت برخی خدمات حقوقی آنلاین بر روی سامانه آنی‌مشاور از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

 

 

http://app.animoshaver.ir

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب