آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

لزوم حفاظت از دارایی های معنوی و مالکیت فکری در کسب و کارها

۱۸:۵۹ - ۲۶ دی ۱۴۰۲

  • 0
  • 0
  • 184

۲۶

دی

کسب و کارها و استارتاپ ها می توانند با دریافت مشاوره حقوقی از موسسه و رعایت دستورالعمل های اعلامی از دارایی های معنوی و مالکیت فکری خود در مقابل سواستفاده از طرح ها پژوهش ها اطلاعات مشتریان و هرگونه دارایی خود محافظت کنند

در دنیای امروز، کسب و کارها و بالاخص شرکت های دانش بنیان و فناور به طور فزاینده ای به دارایی های معنوی و مالکیت فکری خود متکی هستند. اندیشه، طرح و نقشه محصول و پیچیدگی های پیاده سازی آن ها به طور قطع مهم است. این دارایی ها در شکل قانونی پس از ثبت توسط قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶حمایت می شوند. اما اسرار تجاری و اطلاعات محرمانه را چطور باید حمایت کرد؟. حفاظت از این دارایی ها، از اهمیت ویژه ای برای کسب و کارها و شرکت ها و بالاخص استارتاپ ها برخوردار است.

 

در صورت عدم حفاظت از دارایی های معنوی و مالکیت فکری، ممکن است این دارایی ها توسط اشخاص دیگر مورد استفاده قرار گیرند. این امر به جهت ارزش مالی و اقتصادی دارایی های معنوی می تواند منجر به خسارت های مالی، از دست رفتن موقعیت رقابتی و حتی ورشکستگی کسب و کار شود.

 

 

کسب و کارها و استارتاپ ها می توانند با دریافت مشاوره حقوقی از موسسه و رعایت دستورالعمل های اعلامی، از دارایی های معنوی و مالکیت فکری خود در مقابل سواستفاده از طرح ها، پژوهش ها، اطلاعات مشتریان و هرگونه دارایی خود محافظت کنند. این اقدامات می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

ثبت اختراعات و علائم تجاری

ثبت اختراعات و علائم تجاری، روشی رسمی برای اعلام مالکیت بر این دارایی ها است. ثبت و بروزرسانی این دارایی ها می تواند در صورت نقض مالکیت آنها، از کسب و کارها در برابر دیگران حمایت کند.

 

رعایت حقوق مؤلف

حقوق مؤلف، حق انحصاری استفاده از آثار ادبی، هنری و علمی است. کسب و کارها باید از آثار تألیفی و پژوهشی خود به نحو احسن مراقبت کنند.

 

حفظ اسرار تجاری

اسرار تجاری، اطلاعاتی است که برای کسب و کار ارزشمند است و به طور معمول در دسترس عموم نیست. کسب و کارها باید در حفظ اسرار تجاری خود، اقدامات لازم را انجام دهند و در خصوص رعایت آنها در قراردادهای لازمه صحبت کنند.

 

تنظیم قراردادهای مناسب

نیازمند تخصص و تجربه دعاوی و اجرایی در آنهاست و شما می توانید از مشاوره در این زمینه از مشاوران متخصص مجموعه آنی مشاور بهره مند شوید

قراردادها نقش مهمی در حفاظت از دارایی های معنوی و مالکیت فکری دارند. کسب و کارها باید در تنظیم قراردادهای خود، نکات مربوط به مالکیت فکری را مد نظر قرار دهند. این نکات می تواند شامل تعیین مالکیت دارایی های معنوی ایجاد شده در طول اجرای قرارداد، تعریف اطلاعات محرمانه، محدوده رعایت آنها، ضمانت اجرای عدم رعایت و افشاء، عدم برداشت معنوی از آن، منع استفاده غیرمجاز از دارایی های معنوی و تعیین خسارت در صورت نقض مالکیت فکری باشد.

 

اهمیت مشاوره قرارداد با محتوای مالکیت فکری

مشاوره ما در خصوص قراردادها با محتوای مالکیت فکری می توانند به کسب و کارها در موارد زیر کمک کنند:

 

1-تعیین مالکیت دارایی های معنوی ایجاد شده در طول اجرای قرارداد

قراردادها می توانند مشخص کنند که مالکیت دارایی های معنوی ایجاد شده در طول اجرای قرارداد، متعلق به چه کسی است. این امر می تواند از بروز اختلافات در آینده جلوگیری کند.

 

2-منع استفاده غیرمجاز از دارایی های معنوی

قراردادها می توانند منع استفاده غیرمجاز از دارایی های معنوی را پیش بینی کنند. این امر می تواند از نقض مالکیت فکری توسط طرفین قرارداد جلوگیری کند.

 

3-تعیین خسارت در صورت نقض مالکیت فکری

قراردادها می توانند تعیین خسارت در صورت نقض مالکیت فکری را پیش بینی کنند. این امر می تواند به کسب و کارها در جبران خسارت های ناشی از نقض مالکیت فکری کمک کند.

با توجه به اهمیت حفاظت از دارایی های معنوی و مالکیت فکری، کسب و کارها باید اقدامات لازم را برای حفاظت از این دارایی ها انجام دهند. این امر می تواند منجر به موفقیت و توسعه کسب و کار شود.

 

به قلم محسن رنجبرزاده کارشناس ارشد حقوق

مشاورحقوقی فناوری اطلاعات و استارتاپ ها

 

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و تنظیم اظهارنامه قضایی و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرماییدهمچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://animoshaver.ir

 

 

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب