آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

شرکت های دانش بنیان

۰۷:۲۴ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 4322

۱۵

مرداد

قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات در سال ۸۹ در جهت حمایت از اهداف مؤسسان این شرکت ها و تجاری سازی ایده های آنها به تصویب رسیده است

 
در این نوشتار به بیان مسائل حقوقی شرکت های دانش بنیان، خصوصیات و اهداف این شرکتها  و زمینه های فعالیت آنها می پردازیم.
 

هدف از تشکیل شرکت های دانش بنیان :

شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان، شرکت یا موسسه خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور هم افزایی علم و ثروت ،توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزار های مربوط تشکیل می شود.
 
(ماده ۱ قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات)
 
به عبارت دیگر، مؤسسان این شرکت ها صاحبان ایده های نو و کارآمدی هستند که به دنبال عملی شدن این ایده ها و نوآوری ها به تکنولوژی و دانش نوین متوصل شده اند.
 
شرکت های دانش بنیان واسطه بین ایده و تکنولوژی هستند و کار اصلی آنها هدایت ایده در مسیر رشد و توسعه و عملی کردن آن به وسیله تکنولوژی روز می باشد. که منبع اصلی این ایده ها دانشگاه ها و موسسات پژوهشی می باشند.
 
 

مهمترین اهداف شرکت دانش بنیان 

شرکت های دانش بنیان اهدافی نظیر ترغیب هیئت علمی دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی برای فعالیت بیشتر در جهت رفع نیازهای جامعه، عملی کردن ایده ها طرح ها و برنامه های خود و امکان افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی و اعمال موضوعات کلی فعالیت دانش‌بنیان را دنبال می‌کنند.
مهمترین خصوصیت شرکت های دانش بنیان:
شرکت های دانش بنیان نه کالا تولید می کنند و نه برای انجام امور خود به امکانات ویژه ای نیاز دارند، شرکتی دانش محور بوده و محصول اصلی این شرکت ها اطلاعات افراد تحصیلکرده و با تجربه است.
 

زمینه های فعالیت شرکت های دانش بنیان

 
در این بخش به بیان زمینه های فعالیت شرکت های دانش بنیان می پردازیم.
۱- انجام تحقیقات کاربردی
 
۲- ارائه خدمات تخصصی و مشاوره ای (خدمات علمی تحقیقاتی و فنی)
 
۳- تولید محصولات یا فناوری نوین (توسعه فناوری)
 
۴- خدمات نظارتی (نظارت بر تحقیقات پژوهشی اجرایی و مشاوره)
 
۵- برنامه ریزی و اجرای طرح های توسعه کارآفرینی
 
۶- ارائه خدمات توسعه محصول جدید
 
۷- ایجاد مراکز رشد و خدمات ایجاد و توسعه کسب و کارها
 
۸- ارائه خدمات ورود کسب و کار به بازار بین المللی.
 
 
 
توصیه می شود در صورت بروز هر گونه ابهام و سوالی در خصوص ثبت شرکت دانش بنیان و موضوعات فوق با مشاوران متخصص آنی مشاور در ارتباط باشید .
 
مشاور حقوقی متخصص در امور شرکتها (مشاور ثبت شرکت ها و تنظیم اساسنامه شرکت) با ارائه آگاهی و اطلاعات کافی در خصوص قوانین ،آیین نامه ها و راه های قانونی ثبت شرکت ها در مواقع مواجه شدن شما با مشکلات و اختلافات در این زمینه به صورت آنلاین خدمات مشاوره ای تخصصی (مشاوره حقوقی آنلاین) ارائه می نماید.
 
 
جهت برقراری ارتباط با مشاوران ،کارشناسان و وکلای متخصص «آنی مشاور» و یا در صورت نیاز به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی در خصوص قوانین و مقررات مربوط به این موضوع می توانید درخواست خود را برای دریافت مشاوره و خدمات حقوقی را از طریق دانلود و نصب اپلیکیشن آنی مشاور یا تماس با شماره های :
 
 ۰۲۱۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۰۲۱۸۸۳۲۳۲۷۹ و ۰۹۱۲۳۸۳۶۶۲۱ مطرح فرمایید.

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب