آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

سامانه های مالیاتی و کارکردهای آنان

۱۴:۰۶ - ۰۹ شهریور ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 3363

۰۹

شهریور

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و اظهارنامه عدم فعالیت شرکت از مواردی است که در سامانه های مالیاتی باید ثبت شوند.

برای تعیین و پرداخت مالیات می‌توان از طریق سامانه مالیات اقدام کرد. ایجاد سامانه مالیات به افراد و مودیان کمک می‌کند تا بتوانند بدون مراجعه حضوری، بیشتر کارهای مالیاتی خود را سرو سامان دهند. پرداخت مالیات به عنوان یکی از وظایف افراد محسوب می‌شود که باید مبلغ مالیات را به اداره امور مالیاتی تسلیم کرد. دفاتر مالیاتی مختلف در سراسر کشور برای دریافت مالیات تأسیس شده است که افراد بدون دغدغه بتوانند کارهای مالیاتی خود را انجام دهند.

ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد بخشنامه‌های مالیاتی، مالیات مشاغل خانگی، قانون مالیات‌های مستقیم جدید و غیره مطالب مهمی را قرار دهیم. اگر می‌خواهید در مورد موضوعات بیان شده اطلاعات خود را تکمیل کنید ما را تا انتها همراهی کنید.

 

مالیات مستقیم

به صورت کلی می‌توان مالیات‌های پرداختی را به دو دسته مالیات مستقیم و مالیات غیر مستقیم تقسیم بندی کرد. در هر کدام از شیوه‌ها قوانین مخصوص به خود وجود دارد که باید رعایت شود. رسیدگی مالیاتی این امکان را به مؤسسات می‌دهد تا بتوانند خوش حسابی خود را نزد اداره امور مالیات نشان دهند. خوش حساب بودن افراد و مؤسسات دارای امتیازات مخصوص به خود است.

 

ثبت اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه نامه مالیاتی برای دریافت مالیات از طریق شیوه خود اظهاری کاربرد دارد. طرح جامع مالیاتی در این زمینه بیان می‌کند که ثبت اظهارنامه مالیاتی از طریق سامانه مالیات و همچنین به صورت حضوری امکان پذیر است. طبق ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم تمامی افرادی که دارای درآمد هستند باید بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند. افراد در صورت داشتن هر گونه سؤال مالیاتی می‌توانند با یک مشاور مالیاتی مشورت کنند.

 

مالیات عملکرد

مالیات عملکرد به عنوان مالیات بر درآمد شناخته می‌شود که افراد پس از تنظیم سود و زیان خود در یک دوره مالی، موظف هستند طبق قانون در موعد مقرر مالیات خود را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز نمایند. اظهارنامه عملکرد برای تعیین میزان مالیات در نظر گرفته شده است. در این بین شرکت‌ها مالیات افزایش سرمایه خود را نیز باید به اداره امور مالیاتی پرداخت کنند

 

نکته و ادامه نوشتار:

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی مرتبط با این نوشتاردرباره سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنید. امکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز داریدبرای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

https://animoshaver.ir/question

 

ثبت نام ارزش افزوده

برای دریافت گواهی، باید ثبت نام ارزش افزوده صورت بگیرد. در بیان واضح‌تر باید بدانید برخی از محصولات و خدمات شامل ارزش افزوده بوده که دولت با توجه به وضعیت قانونی می‌تواند از آن بخش از درآمدها مالیات دریافت کند. عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در ثبت نام ارزش افزوده تخلف محسوب شده و می‌تواند مجازات‌های سنگینی برای افراد داشته باشد.

 

 

مالیات انحال شرکت

طبق قانون مالیاتی، مدیران وظیفه دارند قبل از تاریخ تشکیل مجمع، جهت تصمیم انحلال اظهارنامه دارایی و بدهی‌های شرکت را در تاریخ دعوت تنظیم کرده و به اداره امور مالیاتی تسلیم نمایند. در این بین اداره امور مالیاتی وظیفه دارد تا خارج از نوبت به این امر رسیدگی کند. سامانه مالیات به گونه‌ای است که در آن مالیات انحال شرکت نیز درج شده است که با ورود به سامانه می‌توان اخبار مالیاتی را نیز مشاهده کرد.

 

اظهارنامه مالیاتی عدم فعالیت شرکت

برای این که شرکتی بتواند فعالیت خود را به درستی انجام دهد ابتدا باید در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت نام کند. پس از طی مراحل به صورت قانونی می‌تواند به کار خود ادامه دهد. گاهی شرکتی پس از ثبت نمی‌خواهند به فعالیت خود ادامه دهند، این امر می‌تواند دلایل مختلف داشته باشد. در این بخش باید اظهارنامه عدم فعالیت پر کرده و آن را به سازمان امور مالیاتی تقدیم کرد.

 پس از تشکیل پرونده، دفاتر مالی شرکت و اظهارنامه عدم فعالیت ارائه می‌شود. اظهار نامه فوق برای تعیین هزینه، درآمد، سود و زیان شرکت است. به صورت کلی می‌توان بیان کرد شرکتی که بدون فعالیت باقی می‌ماند باید مراحل زیر را دنبال کند:

  1. ثبت شرکت
  2. مشخص کردن وضعیت مالیاتی و کد اقتصادی شرکت
  3. پلمپ دفتر
  4. دریافت اظهارنامه مالیاتی عدم فعالیت

 

سامانه های مالیاتی اداره مالیات به عنوان یکی از سامانه‌های مهم در بخش اقتصاد محسوب شده که سهولت در هزینه و وقت را به دنبال دارد. در بحث مالیات مباحث مختلف دیگری مانند مالیات گمرکی، مالیات کارمندان، مالیات اظهارنامه، مالیات ثبت شرکت، مالیات شهرداری و فرار از مالیات بر ارث وجود داشته که برای کسب اطلاعات بیشتر باید در زمینه‌های مذکور مطالعه خود را افزایش دهید. ما در این مقاله در مورد سامانه مالیات مطالب مهمی را بیان کرده‌ایم.

 

دولت با راه اندازی این سامانه، توانسته است تا بخش زیادی از مراحل پرداخت مالیات را ساده‌تر از گذشته کند. بسیاری از مراحل از جمله تشکیل پرونده و پیگیری مالیات از طریق سامانه مالیات قابل انجام است.

آنی مشاور، مشاوران خبره و حرفه ای در زمینه مالیات دارد که می توانند با راه کار های مناسب باعث حفظ حقوق مالیاتی شما و جلوگیری از اشتباهات و تشخیص های مالیاتی نادرست در مورد شما شوند.

 

توصیه می کنیم نوشتار معرفی سامانه های مالیاتی  را نیز مطالعه بفرمایید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرماییدهمچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://app.animoshaver.ir

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب