آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

سامانه جامع تجارت چیست؟

۱۰:۵۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 11762

۲۲

آبان

هدف سامانه جامع تجارت ایجاد دولت الکترونیک کاهش فساد اقتصادی در کسب و کار ها ، یکپارچه سازی فرآیند تجارت در کشور ، شفافیت سازی تجاری ، نظارت بر زنجیره صادرات و واردات کشور ،جلوگیری از قاچاق کالا و جلوگیری از احتکار کالا می باشد

هدف سامانه جامع تجارت ،اجزای موثر در سامانه جامع تجارت ،مزایای سامانه جامع تجارت در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته است همچنین برای آگاهی صاحبان کسب و کار و مدیران شرکتها از مبنای قانونی «سامانه جامع تجارت» و چگونگی فعالیت آن نکاتی را تقدیم می‌کنیم.
 
 
یکی از وظایف دولت ها ایجاد زیرساخت های لازم در جهت انجام بهینه امور و فعالیت‌های اقتصادی است.
 
چنین زیرساختی باید بتواند در عین آنکه کسب و کار را برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، تسهیل کند باید کالا و محصولات را به قیمت و کیفیت مناسب به دست مردم و مصرف کنندگان برساند.
 
حفظ تعادل در نظام عرضه و تقاضا و تنظیم و حفظ تعادل بازار ، جز ماموریت ها و اهداف مهم همه دولت ها می باشد.
 
همچنین ایجاد شفافیت در فعالیت های اقتصادی و تسهیل امر تجارت نیز یکی از وظایف اصلی دولت ها به شمار می رود.
 
در کنار دو محور اصلی مذکور، شناسایی دقیق فعالیت های اقتصادی و تجاری اشخاص در جهت مشخص شدن میزان درآمد آنها و وصول مالیات نیز از وظایف و اهداف مهم دولت ها به شمار می رود.
 
با توجه به وسعت خاک و مرزهای طولانی و جمعیت زیاد کشورمان، مسئولین اقتصادی ایران همانند بسیاری از کشورهای جهان در جهت دستیابی به اشراف اقتصادی بر بازار و تأمین زیرساخت های اقتصادی به بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات روی آورده‌اند.
 
راه‌اندازی و توسعه سامانه جامع تجارت و استفاده مسئولانه از آن می تواند امیدبخش رونق و شفافیت اقتصادی بیشتر برای کشور باشد.
 
منظور از «سامانه جامع تجارت ایران» که در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفت سامانه ای است به نشانی www.ntsw.ir می باشد.
 

هدف سامانه جامع تجارت

هدف سامانه جامع تجارت ایجاد دولت الکترونیک ، کاهش فساد اقتصادی در کسب و کار ها ، یکپارچه سازی فرآیند تجارت در کشور ، شفافیت سازی تجاری ، نظارت بر زنجیره صادرات و واردات کشور ،جلوگیری از قاچاق کالا و جلوگیری از احتکار کالا می باشد.
 

اجزای موثر در سامانه جامع تجارت

وزارت اقتصاد، وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی اجزای موثر در سامانه جامع تجارت می باشند.
 

زیر مجموعه های سامانه جامع تجارت 

سامانه جامع تجارت
 
سامانه‌ جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا
 
سامانه‌ شناسه کالا
 
سامانه‌ اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری
 
پرتال ارزی یا نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی نیما
 
سامانه جامع حمل‌ونقل سامانه‌ جامع امور گمرکی
 
سامانه های مذکور در فوق به عنوان زیرمجموعه های سامانه جامع تجارت فعال می باشند و به طور کلی باعث سرعت در انجام مکاتبات مبادله اسناد و اطلاعات و کاهش مدت زمان تشریفات اداری می شود.
 
 

یک نکته و ادامه نوشتار:

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی مرتبط با موضوع این نوشتارکه مورد سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنید. امکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز دارید. 

برای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

https://animoshaver.ir/questio

مزایای سامانه جامع تجارت

یکی از مزایای اصلی سامانه مذکور افزایش سرعت انجام امور کسب و کارهاست بر همین اساس توسعه بازاریابی بین المللی را هم به دنبال دارد.
 
طبق ماده ۸ قانون بهبود مستمر فضاي کسب و کار مصوب سال ۱۳۹۰ و بند الف ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصوب سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی تهيه، اجرا و بهره برداری از سامانه­ جامع تجارت بر عهده مرکز توسعه تجارت الکترونيکی به عنوان يکی از سازمان­ های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
 
این سامانه به عنوان درگاهی یکپارچه، ارتباط فعالان اقتصادی را اعم از واردکنندگان و تولیدکنندگان با سازمان ها و دستگاه‌های ذیربط در امر تجارت، کنترل می‌کند.
 
اطلاعات مربوط به هویت و فعالیت های اقتصادی و تجاری تولیدکنندگان و واردکنندگان و انبارداران و دارندگان کارت بازرگانی و.....در «سامانه جامع تجارت» ثبت می شود.
 
بنابراین فرایند تولید و واردات کالا و وارد شدن آن به چرخه توزیع و فروش در «سامانه جامع تجارت» ثبت و بوسیله وزارت صنعت و معدن و دیگر دستگاه ها و سازمان‌ های ناظر ،مورد پایش و نظارت قرار می گیرد.
 
 

توصیه می کنیم نوشتار مزایای شرکت دانش بنیان را نیز مطالعه بفرمایید.

 

 

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره حقوقی یا انعقاد قرارداد وکالت یا سفارش تنظیم لایحه  و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و 02188323279  یا 09195663606  و 09123836621 با ما تماس حاصل فرماییدهمچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://app.animoshaver.ir

 
 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب