آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

رد دفاتر قانونی بوسیله سازمان امور مالیاتی

۲۳:۱۹ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 2727

۱۶

آذر

در اصلاحات جدید قانون مالیات های مستقیم ایران که از ابتدای سال 1395 اجرایی شده است موارد رد دفاتر قانونی بوسیله سازمان امور مالیاتی ذکر شده است

در اصلاحات جدید قانون مالیات های مستقیم ایران که از ابتدای سال 1395 اجرایی شده است موارد رد دفاتر قانونی بوسیله سازمان امور مالیاتی به شرح زیر می باشد :

رد دفاتر قانونی مودیان مالیاتی

۱- در صورتی که دفاتر ارائه شده به نحوی از پلمپ خارج شده و یا فاقد یک یا چند برگ باشد.

۲- عدم ثبت یک یا چند فعالیت مالی در دفاتر به شرط احراز.

۳- ثبت تمام یا قسمتی از یک فعالیت در حاشیه.

۴- ثبت تمام یا قسمتی از یک فعالیت بین سطور.

۵- تراشیدن، پاک کردن و محو کردن مندرجات دفاتر به منظور سوء‌استفاده.

۶- جای سفید گذاشتن بیش از حد معمول در صفحات و سفید ماندن تمام صفحه در دفتر روزنامه و دفتر مشاغل به منظور سوء‌استفاده.

۷- بستانکار شدن حسابهای نقدی و بانکی ، مگر اینکه حسابهای بانکی با صورتحساب بانک مطابقت نماید و یا بستانکار شدن حسابهای بانکی یا نقدی ناشی از تقدم و تأخر ثبت حساب ها باشد که در این صورت موجب رد دفتر نیست.

۸- تأخیر تحریر دفاتر روزنامه و مشاغل زاید بر حد مجاز مقرر و تأخیر تحریر دفتر کل زاید بر حد مجاز و تأخیر تحریر زاید بر حد مقرر در مقررات.

۹- عدم ثبت عملیات شعبه یا شعب در دفاتر مرکز طبق مقررات.

۱۰- اشتباه حساب حاصل در ثبت عملیات موسسه در صورتیکه نسبت به اصلاح آن طبق مقررات اقدام نشده باشد.

۱۱- در صورتیکه مؤدیان مالیاتی حسب مورد از اوراق مخصوص موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم استفاده ننمایند.

۱۲- عدم ارائه آئین‌نامه‌ ها یا دستورالعمل های کار ماشین و برنامه‌های آن و نحوه کار با نرم‌افزارهای مالی مورد استفاده و همچنین عدم تسلیم خلاصه عملیات در مورد اشخاصی که از سیستم های الکترونیکی استفاده می‌ نمایند.

۱۳- عدم ارائه یک یا چند جلد از دفاتر ثبت و پلمپ شده.

۱۴- استفاده از دفاتر ثبت و پلمپ شده سالهای قبل.

۱۵- عدم تطبیق مندرجات دفاتر با اطلاعات موجود در سیستم های الکترونیکی، در مورد اشخاصی که از سیستم های مذکور استفاده می نمایند.

۱۶- ثبت هزینه‌ها و درآمدها و هر نوع اعمال و اقلام مالی غیر واقع در دفاتر به شرط احراز.

آنی مشاور، نخستین سامانه مشاوره آنلاین کسب و کار در ایران است.

آنی مشاور، مشاوران خبره و حرفه ای در زمینه مالیات دارد که می توانند با راه کار های مناسب و مشاوره مالیاتی باعث حفظ حقوق مالیاتی شما و جلوگیری از اشتباهات و تشخیص های مالیاتی نادرست در مورد شما شوند

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت ، دریافت مشاوره حقوقی ، رزرو نوبت مشاوره ، سفارش تنظیم لایحه ، سفارش تنظیم دادخواست ، سفارش تنظیم شکایت ، سفارش تهیه دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران حقوقی، کارشناسان و وکلای دادگستری متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

 

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی، رزرو نوبت مشاوره ، ملاحظه صدها پرسش و پاسخ کاربردی (که چه بسا پاسخ سوال شما نیز در بین آنها باشد) دریافت مشاوره فوری و دریافت برخی خدمات حقوقی آنلاین بر روی سامانه آنی‌مشاور از طریق لینک زیر برای شما  فراهم می‌باشد.

http://animoshaver.ir

 

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب