آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

نکات مهمی درباره معامله با شرکت‌های بدهکار به بانک‌ها

۱۰:۱۶ - ۲۳ فروردین ۱۴۰۱

  • 0
  • 0
  • 1128

۲۳

فروردین

 شرکتی که در فهرست ابربدهکاران بانکی قرار می‌گیرد بدلیل بروز حساسیت‌های مالی و اجتماعی و معاملاتی و ... معمولا در فروش محصولات و خدمات و تامین بودجه و منابع مالی از این طریق، دچار محدودیت‌هایی می‌گردد و در نتیجه باید در نظر بگیرید که چه بسا امکان ایفای تعهداتی که در قبال شما می پذیرد را به آسانی نخواهد داشت.

به بهانه انتشار فهرست ابربدهکاران بانکی به ویژه شرکت‌های بدهکار به بانک‌ها، مناسب دیدم نکاتی را درباره معامله با شرکت‌های بدهکار به بانک‌ها یادآوری کنم.

 

ده نکته کاربردی درباره معامله با شرکت‌های بدهکار به بانک‌ها

۱- نه لزوما ولی بطور کلی در نظر داشته باشید که شرکت‌های بدهکار به بانک‌ها بویژه، وقتی در فهرست ابربدهکاران بانکی قرار می‌گیرند در معرض خطر ادعای ورشکستگی هستند بنابراین در معامله با این شرکت‌ها دقت و احتیاط بسیاری، اعمال کنید.

 

۲- پیش از انجام معامله ، آخرین صورت‌های مالی و ترازنامه و گزارش حسابرسی شرکت‌های بدهکار به بانک‌ها را دریافت و بررسی فرمایید.

دقت بفرمایید گزارش حسابرسی که از موسسات رسمی و معتبر حسابرسی، صادر شده باشد تا حدود زیادی قابل اعتنا هست ولی دربردارنده همه گفتنی ‌ها و دانستنی‌‌های راجع به آن شرکت هم نیست فلذا ضرورت دارد به دیگر مدارک و اسناد و اطلاعات شرکت بدهکار هم توجه بفرمایید و نگاه و تحلیل جامع و یکپارچه‌ای از وضعیت شرکت بدست آوردید.

 

۳- در نظر داشته باشید که مدیران و صاحبان امضای مجاز شرکت‌های بدهکار به بانک‌ها از جهت امکان صدور چک، احتمالا در معرض محدودیت های موضوع قانون جدید صدور چک قرار دارند و  چه بسا نتوانند بابت دیون و تعهدات خود ، چک صادر نمایند.

پس توجه داشته باشید چکی که دریافت می کنید اولا در سامانه صیاد ثبت شده باشد و ثانیا صادرکننده آن از مدیران یا صاحبان امضای مجاز کنونی شرکت باشد.

 

۴- شرکتی که در فهرست ابربدهکاران بانکی قرار می‌گیرد بدلیل بروز حساسیت‌های مالی و اجتماعی و معاملاتی و.... معمولا در فروش محصولات و خدمات و تامین بودجه و منابع مالی از این طریق، دچار محدودیت‌هایی می‌گردد و در نتیجه باید در نظر بگیرید که چه بسا امکان ایفای تعهداتی که در قبال شما می پذیرد را به آسانی نخواهد داشت.

 

۵- در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاران و تامین کنندگان منابع مالی و سهامداران، نسبت به شرکتی که نامش در فهرست ابربدهکاران بانکی قرار می‌گیرد احساس امنیت نسبت به سرمایه و سرمایه‌گذاری خود نمی‌کنند و معمولا شرکت‌های مزبور امکان تامین منابع مالی از طریق این گروه از افراد را نیز از دست می‌دهند.

 

یک نکته و ادامه نوشتار:

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی مرتبط با این نوشتار که مورد سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنیدامکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز دارید

برای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

https://animoshaver.ir/questio

 

 

۶- برای شرکتی که در فهرست ابربدهکاران بانکی قرار گرفته است امکان افزایش سرمایه نیز به آسانی فراهم نمی‌شود زیرا بانک‌ها قانونا و غالبأ امکان و رغبتی برای وارد شدن به جرگه سهامداران این شرکت‌ها را ندارند.

 

۷- معمولا اموال غیرمنقول و اموال و دارایی های منقول و ماشین آلات و مطالبات شرکتی که در فهرست ابربدهکاران بانکی قرار دارد در معرض بازداشت و مزایده و تملک است در نتیجه نمی‌توان گفت معامله‌گران با این شرکت‌ها، تضمین مطمئنی بابت مطالبات آتی خود دارند.

 

۸- معمولا شرکتی که در فهرست ابربدهکاران بانکی قرار می‌گیرد با هجوم بستانکاران برای دریافت مطالباتشان روبرو می‌شود و حتی بستانکارانی که طلب آنها سررسید هم نشده است به شرکت بدهکار مراجعه می‌کنند.

مسلما در این حالت، مدیران شرکت تمرکز چندانی بر روی انجام پروژه‌ها و پیشبرد قراردادها و مدیریت امور شرکت را نخواهند داشت.

 

۹- حتما در نظر داشته باشید که منظور از بدهی‌های شرکتی که در فهرست ابربدهکاران بانکی قرار دارد فقط بدهی‌های کنونی نیست. انبوهی از اقلام بدهی و اقساط آتی و تعهدات سررسید نشده این شرکت‌ها را هم معمولا باید در فهرست بدهی‌های شرکت، لحاظ کرد.

فلذا نیم‌نگاهی هم به اقساط سررسیدنشده و تعهدات و قراردادهای آتی شرکت‌های ابربدهکار داشته باشید.

 

۱۰- اصولاً با توجه به داشتن شخصیت حقوقی و دارایی مستقل شرکت‌های تجاری، عمل به این تعهدات اصولا بر عهده خود شرکت است و سهامداران و مدیران شرکت، اصولاً نسبت به پرداخت بدهی‌های شرکت مسئولیت شخصی ندارند. تحقق مسئولیت شخصی سهامداران یا مدیران شرکت‌های ابربدهکار به بانک‌ها نسبت به بدهی شرکت و همچنین، نحوه مراجعه طلبکاران به سهامداران یا مدیران این شرکت‌ها در هر یک از انواع شرکت‌ها، قواعد و ضوابط و محدودیت‌های مربوط به آن تابع قواعد مختلف و خاصی است.

 

هر چند که لزوما شرکا و سهامداران شرکتهای بدهکار به بانک‌ها، شخصاً بدهکار به بانک‌ها محسوب نمی‌شوند اما چه بسا بر اثر تضمین شخصی تعهدات شرکت یا اعمال برخی مقررات بانکی یا مالیاتی و قانونی، در معرض ممنوع الخروجی یا بازداشت و توقیف اموال شخصی قرار گرفته باشند.

فلذا در بحث اعتبارسنجی و اعتماد به شرکت‌های ابربدهکار به بانک‌ها ، اساسا روی دارایی و اعتبار شخصی مدیران و سهامداران آنها حساب نکنید.

 

توصیه می کنیم نوشتار حقوق سپرده گذاران بانکها و موسسات اعتباری را نیز مطالعه بفرمایید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران حقوقی، کارشناسان حقوقی و وکلای متخصص فعال در سامانه «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی آنلاین از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد

http://app.animoshaver.ir

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب