آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

هزینه های قابل قبول مالیاتی

۰۲:۴۹ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰

  • 2
  • 0
  • 2938

۱۷

آبان

قانون مالیاتهای مستقیم ایران، انواع هزینه هایی را که ماموران مالیاتی می توانند به هنگام رسیدگی به حسابها، اسناد و در نهایت به هنگام تشخیص مالیات آن هزینه ها را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی بپذیرند پیش بینی کرده است

قانون مالیاتهای مستقیم ایران، انواع هزینه هایی را که ماموران مالیاتی می توانند به هنگام رسیدگی به حسابها، اسناد و در نهایت به هنگام تشخیص مالیات، آن هزینه ها را به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی بپذیرند پیش بینی کرده است.

 
این هزینه ها مشتمل بر 29 سرفصل کلی است و اگر هزینه های مودی مالیاتی در قالب یکی از این 29 مورد نباشد اداره امور مالیاتی آن هزینه را قابل قبول نخواهد دانست و رد هزینه خواهد نمود و مبلغ اینگونه هزینه ها جزء درآمد مودی مالیاتی، به شمار نخواهد رفت و نسبت به آن مالیات تعلق خواهد گرفت.
 

نکات مهم حقوقی درباره هزینه های قابل قبول مالیاتی

 

برای اینکه هزینه های شما به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی شناخته شود به نکات زیر توجه بفرمائید:

1- هزینه هایی که جزء فهرست 29 موردی هزینه‌های قابل قبول یادشده در ماده 148 قانون مالیات های مستقیم باشد.

2- هزینه های یادشده باید در حد متعارف، باشد. بنابراین حتی اگر هزینه های شما جزء هزینه های قابل قبول باشد ولی نامتعارف و بیشتر از حد معمول باشد فقط نسبت به آن مقداری، قابل قبول خواهد بود که اداره امور مالیاتی آن را در حد متعارف و برابر با حد نصاب های قانونی و عرفی بداند.

3- هزینه های شما باید منحصرا در راستای کسب درآمد برای شرکت و برای کسب و کارتان باشد. بنابراین اگر هزینه هایی بکنید که به کسب درآمد و سودآوری شرکت و کسب و کارتان مربوط نباشد و باعث کمک به ایجاد درآمد و کسب سود برای شما نشود اداره امور مالیاتی، آن هزینه را بعنوان هزینه قابل قبول مالیاتی از شما نخواهد پذیرفت.

مشاوره در حوزه مالیات

آنی مشاور، مشاوران خبره و حرفه ای در زمینه مالیات دارد که می توانند با دریافت مشاوره مالیاتی و با راه کارهای مناسب باعث حفظ حقوق مالیاتی شما و جلوگیری از اشتباهات و تشخیص های مالیاتی نادرست در مورد شما شوند. 

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت دریافت مشاوره حقوقی ، رزرو نوبت مشاوره ، سفارش تنظیم لایحه ، سفارش تنظیم دادخواست ، سفارش تنظیم شکایت ، سفارش تهیه دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران حقوقی، کارشناسان و وکلای دادگستری متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

 

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی، رزرو نوبت مشاوره ، ملاحظه صدها پرسش و پاسخ کاربردی (که چه بسا پاسخ سوال شما نیز در بین آنها باشد) دریافت مشاوره فوری و دریافت برخی خدمات حقوقی آنلاین بر روی سامانه آنی‌مشاور از طریق لینک زیر برای شما  فراهم می‌باشد.

 

http://animoshaver.ir

 

 

دانستنی های مرتبط

ثبت نظر

نظرات (2)

لیلا

4 ماه پیش
پاسخ

ممنون از سایت خوب شما

مدیر سایت

4 ماه پیش

کسب و کارتان پر رونق

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب